,

Baka kucing baru ditemui menyerupai serigala jadian | lykoi

Lykoi-cat

Wow, Sekarang dah ada kucing ala-ala werewolf? Yup, generasi baka baru yang menyerupai serigala jadian ini ditemui di Tennessee. Dan diberi nama baka jenis ‘Lykoi‘ yang bermaksud ‘kucing serigala’ dalam bahasa Yunani.

Lykoi-cats2-550x455

Personalitinya lebih kepada anjing dan mempunyai  bulu yang agak tidak rata. Menurut laman web rasmi ‘Lykoi‘, ia adalah disebabkan mutasi gen yang muncul secara semulajadi dalam populasi kucing domestik.

Lykoi-cats-550x408

Buat masa ini hanya terdapat 7 pemilik kucing ‘Lykoi‘ yang berdaftar dan kini mendapat banyak permintaan untuk memiliki kucing baka ini.

Seram jugak tengok kucing ni kan? Korang nak tak?

Lycoi Cats via Daily Mail

Written by Cik Kucing

Cik kucing juga dikenali sebagai Sharifah Munira. Merupakan founder kucing.my & bergerak aktif dalam pemasaran digital.

3 Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge