Ladang Syurga Kucing Terbesar

Ladang ni bukan seperti ladang  yang biasa. Ladang ini menempatkan ratusan kucing terbiar dari merata tempat. Ia dibina pada tahun 2003 dari Craig Grant. Sebenarnya, Craig Grant bukanlah seorang yang sangat sukakan kucing sehinggalah beberapa tahun sebelum 2003 (mungkin dier dah suka lepas tu). Kemudian, dia menjadi sangat sukakan kucing dan membina ladang ini untuk menjaga kucingnya. Ladang ini menempatkan lebih 400 ekor kucing dangan kemudahan tempat tinggal dan makanan yang lengkap.

BACA JUGA  Wanita diburu kerana Buang Kucing Dalam Tong Sampah

p/s: Wah, untungnya kucing ni, tak payah pikir apa-apa dah, Cuma makan, tido dan main haha.

sumber

Written by Cik Kucing

Cik kucing juga dikenali sebagai Sharifah Munira. Merupakan founder kucing.my & bergerak aktif dalam pemasaran digital.

46 Comments

Leave a Reply
  1. duh senangnya klo liat kucing hidup bahagia… 🙂 kucing pantas dapat perlakuan seperti ini…karena mereka butuh hidup layak juga seperti manusia. 🙂

    • betul tu…kucing kat rumah saya ni buang najis merata..termasuk di perkarangan rumah jiran…tak tahu nk buat cam ne… no idea…really…!!

  2. dekat seatle ade seorang makcik…
    dia sanggup gadai umah dia untuk buat syurga kucing..
    hari tu ade kluar kt cerita Must Love Cats
    siap buat rumah untuk kucing2 tua lagi tu

  3. insyALLAH aku nak buat mcm ni… tapi bukan ladang la…mcm pusat kucing terbiar..tak sanggup tgk tak mkn..kne hentam dgn org yg tak ske kucing…n mcm2 lg..berdosa besar k..cube tgk2 n renung muka kucing..mereka ni sangat manja n comel…sygi lah kucing

  4. nak nangis tgok gambar2 nih..kucing aku dah ilang,syahdu sgatt~ Insyaallah kalau ada rzki lbih nnt aku pon teringin nak wat camni.teringn nak jdi cat wisperer mcam cesar millan tp die dog whisperer la..teringin pulak nak g tmpt ni~hmmm=)))))

  5. kalau ditakdir kn mjadi org kaya raya sure saya org ptama contohi dia…mbuka pusat jagaan kucing-kucing terbiar supaya mereka semua dilindungi…dan dapat tinggal dtpt yg selesa dan makanan yg secukupnya…

  6. Ya Allah ya Tuhanku..berikan Hati kepada insan di Malaysia untuk berbuat seperti Craig Grant untuk membuka pusat jagaan kucing terbiar..

  7. wah, seronok la kucing2 tu,, kucing tu patut car makann sendiri,, tangkap tikus ke burung ke,, blaja berdikari ^_____^ hehe
    kalau nak tgok tempat camni,, cetry tengok citer Cat Return y Ghibli studio ^^

  8. Assalamualaikum…
    Minx tlg sape2 yg tahu tmpt ltk kucing sementara di KL…Bleh email sye…minx tlg sgt..

    Syukran Jiddan..
    Jazakulluhum…

  9. Walaupun craigh nie bukan dari asal beragama islam,tetapi dalam hatinya ada sifat sayang pada kucing sedang kita yang dah sememangnya agama islam tidak suka kucing,kononya kucing nie bulunya kotor walhal manusia yg x suka kucing adalah manusia yg paling pengotor…..Kucing binatang kesayangan NABI MUHAMMAD S.A.W ..kita yg umat pun x suka kucing berlagak x kena tempat…cukup anti ngn manusia yg x suka kucing…

  10. Nice post. I used to be checking constantly this blog and I am inspired!
    Extremely useful info specifically the last part :
    ) I care for such info a lot. I used to be looking for this particular information for a long time.
    Thanks and best of luck.
    get 10000 fans recently posted..get 10000 fansMy Profile

  11. wow… banyaknyer kucing.. cantik2 plak tu..

    ada ke kat malaysia yang buat macam ni…

    susah nak jumpa…

    kalau ada semoga dimurahkan rezeki orang yang buat tu…

    ubatpenyakitgout.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge