Teknik Mandikan Kucing Yang Takut Air

 

catbath10 Teknik Mandikan Kucing Yang Takut Air

Memandikan kucing adalah sesuatu yang paling sukar dilakukan. Ye la…kucing kan takut air, kalau korang dapat kucing yang tak takut air tu memang beruntung la, takde la payah sangat nak mandikan diorang ni. Tapi kalau dah takut sangat ni la yang payah sikit. Kene banyak bersabar. Kebanyakkan kucing akan meronta-ronta untuk mengelak daripada dirinya dibasahkan. Disini kami ingin kongsikan bagaimana untuk memandikan kucing yang takut pada air ini…

cat bath51 Teknik Mandikan Kucing Yang Takut Air

Pertama sekali, dapatkan syampu kucing. Ia boleh didapati dalam jenis cecair ataupun serbuk kering. Syampu jenis kering tidak memerlukan air untuk membersihkan kucing, cuma berus je.

Apabila memandikan kucing buat kali pertama jangan jadikannya pengalaman yang paling teruk bagi kucing korang, kalau tak nanti kucing tu akan takut mandi seumur hidup…LOL. Mandikan kucing korang secara perlahan-lahan supaya anda tidak mencederakannya.

cat bath Teknik Mandikan Kucing Yang Takut Air

Memandikan kucing yang takut air boleh meninggalkan kesan trauma jika korang tidak berhati-hati, dan boleh menyebabkan kucing yang ketakutan selama beberapa hari selepas itu.

Jangan rendam kucing korang sepenuhnya, maknanya jangan curahkan air pada mukanya. Oh ya, sebelum mandi jangan lupa potong dulu kuku kucing tu, nanti habis korang kene cakar.

Kalau bilik air korang ada “rubber mat” lagi bagus, sebab kalau korang mandikan kucing korang kat situ akan menjadikan diorang berasa lebih selamat, jadi diorang kurang cenderung untuk panik dan menjadi agresif.

cat bath.224200217 std Teknik Mandikan Kucing Yang Takut Air

Kalau dapat kucing yang macam ni korang takyah mandikan diorang, diorang sendiri akan pegi mandi.haha

410 Cat Bath Teknik Mandikan Kucing Yang Takut Air

Cara paling simple, letak je ikan dalam tab atau baldi, nanti diorang berenang la sekali.

1 Bengal Cat looks into water in bath Teknik Mandikan Kucing Yang Takut Air

link

 
Latest Comments
  1. Dunia realiti March 28, 2012
  2. Naziman March 29, 2012
  3. noorsyamsul March 29, 2012
  4. abiat April 29, 2012
  5. budakserius May 8, 2012
  6. DangGebu June 22, 2012
  7. Raja Marzuqi June 26, 2012
  8. Pioda July 24, 2012
  9. ros July 31, 2012
  10. anggerik putih August 13, 2012
  11. ayah kacak August 18, 2012
  12. ikwan October 13, 2012
  13. anonymous November 4, 2012
  14. ayien March 19, 2013
  15. isma September 8, 2013
  16. manggis October 21, 2013
  17. zam March 17, 2014
  18. Farha IbuCergas July 18, 2014

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge