Macam mana nak tentukan umur kucing

 

uglycat041 Macam mana nak tentukan umur kucing

Sebenarnya umur kucing lagi cepat berbanding manusia. Jadi jangan terkejut kalau kucing umur dah lebih 5 tahun tu makin perlahan je pergerakan diorang. Maklumlah dah tua. Jom tengok macam mana nak tentukan umur kucing korang.

Umur Kucing

(tahun)

bersamaan dengan umur manusia

(tahun)

1 15
2 24
3 28
4 32
5 36
6 40
7 44
8 48
9 52
10 56
11 60
12 64
13 68
14 72
15 76
16 80
17 84
18 88
19 92
20 96

Jadi, kalau umur kucing korang dah 20 tahun, sebenarnya umur dia dah 96 tahun. Jangan pulak korang kata dia masih remaja..hehe

sumber

 
Post Tagged with ,,,,,

by

Bekas pelajar Senibina Lanskap uitm Shah Alam, kini bekerja di ABNxcess sebagai Social Media Executive. Cik Kucing sangat sukakan kucing sampai hari-hari kene tengok kucing =p

Related Posts

  • Post Image
  • Post Image

3 Responses so far.

  1. kerisperak says:

    kalau yang belum sampai setahun umur kucing tu? hehehe (^_^)

  2. hami2189 says:

    tapi kalau saya tentukan umur kucing ikut masa kucing tu dilahirkan..betul ke kucing ni lebih tua dari kita maknanya kita ni awet muda lah ;)

  3. aziah says:

    kucing kesayangan saya. Lolipop dah berumur hampir 8 tahun so kira2 umurnye 48 tahun dah..patutla gigi depannye dah gugur :-P

Social Icons