Bagaimana Nak Tentukan Umur Kucing

Sebenarnya umur kucing lagi cepat berbanding manusia. Jadi jangan terkejut kalau kucing umur dah lebih 5 tahun tu makin perlahan je pergerakan diorang. Maklumlah dah tua. Jom tengok macam mana nak tentukan umur kucing korang.

Umur Kucing

(tahun)

bersamaan dengan umur manusia

(tahun)

1 15
2 24
3 28
4 32
5 36
6 40
7 44
8 48
9 52
10 56
11 60
12 64
13 68
14 72
15 76
16 80
17 84
18 88
19 92
20 96

Jadi, kalau umur kucing korang dah 20 tahun, sebenarnya umur dia dah 96 tahun. Jangan pulak korang kata dia masih remaja..hehe

sumber

Written by Cik Kucing

Cik kucing juga dikenali sebagai Sharifah Munira. Merupakan founder kucing.my & bergerak aktif dalam pemasaran digital.

3 Comments

Leave a Reply
  1. tapi kalau saya tentukan umur kucing ikut masa kucing tu dilahirkan..betul ke kucing ni lebih tua dari kita maknanya kita ni awet muda lah 😉

  2. kucing kesayangan saya. Lolipop dah berumur hampir 8 tahun so kira2 umurnye 48 tahun dah..patutla gigi depannye dah gugur 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge