Tips Kucing- September 3, 2011

Macam mana nak tentukan umur kucing

Cik Kucing
3

Sebenarnya umur kucing lagi cepat berbanding manusia. Jadi jangan terkejut kalau kucing umur dah lebih 5 tahun tu makin perlahan je pergerakan diorang. Maklumlah dah tua. Jom tengok macam mana nak tentukan umur kucing korang.

Umur Kucing

(tahun)

bersamaan dengan umur manusia

(tahun)

1 15
2 24
3 28
4 32
5 36
6 40
7 44
8 48
9 52
10 56
11 60
12 64
13 68
14 72
15 76
16 80
17 84
18 88
19 92
20 96

Jadi, kalau umur kucing korang dah 20 tahun, sebenarnya umur dia dah 96 tahun. Jangan pulak korang kata dia masih remaja..hehe

sumber

Cerita Menarik:

dahhehejomkalaumanaumur

Cik Kucing • September 3, 2011


Previous Post

Next Post

Comments

  1. kerisperak October 25, 2011 - 11:52 pm Reply

    kalau yang belum sampai setahun umur kucing tu? hehehe (^_^)

  2. hami2189 October 28, 2011 - 10:29 am Reply

    tapi kalau saya tentukan umur kucing ikut masa kucing tu dilahirkan..betul ke kucing ni lebih tua dari kita maknanya kita ni awet muda lah 😉

  3. aziah October 29, 2011 - 6:48 pm Reply

    kucing kesayangan saya. Lolipop dah berumur hampir 8 tahun so kira2 umurnye 48 tahun dah..patutla gigi depannye dah gugur 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published / Required fields are marked *

CommentLuv badge