in

Bagaimana Untuk Menentukan Umur Kucing

Sebenarnya umur kucing lagi cepat berbanding manusia. Jadi jangan terkejut kalau kucing umur dah lebih 5 tahun tu makin perlahan je pergerakan diorang. Maklumlah dah tua. Jom tengok macam mana nak tentukan umur kucing korang.

Umur Kucing

(tahun)

bersamaan dengan umur manusia

(tahun)

1 15
2 24
3 28
4 32
5 36
6 40
7 44
8 48
9 52
10 56
11 60
12 64
13 68
14 72
15 76
16 80
17 84
18 88
19 92
20 96

Jadi, kalau umur kucing korang dah 20 tahun, sebenarnya umur dia dah 96 tahun. Jangan pulak korang kata dia masih remaja..hehe

sumber

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

Written by Cik Kucing

Cik kucing juga dikenali sebagai Sharifah Munira. Merupakan founder kucing.my & bergerak aktif dalam pemasaran digital.

3 Comments

Leave a Reply
  1. tapi kalau saya tentukan umur kucing ikut masa kucing tu dilahirkan..betul ke kucing ni lebih tua dari kita maknanya kita ni awet muda lah 😉

  2. kucing kesayangan saya. Lolipop dah berumur hampir 8 tahun so kira2 umurnye 48 tahun dah..patutla gigi depannye dah gugur 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Kucing Ini Suka Mencuri Termasuklah Seluar Dalam

Gelagat Kucing Bila Bergembira